x 
0

0729101065

Mierea in dieta

Principalul nostru scop, in dieta, este sa gasim produse dulci, dar si sanatoase care sa nu lase urme asupra siluetei noastre si numai cine n-a fost niciodata la dieta nu stie cat de crunta poate fi pofta de dulce tocmai atunci cand incerci sa scapi de cateva kilograme in plus. Mierea, desi are putere calorica mare, poate fi considerata un “desert” natural si sanatos, cu conditia sa fie consumata cu moderatie, 3-4 lingurite pe zi(maxim 40g pe zi). 

Tot mai multe studii au ajuns la concluzia ca principalul vinovat pentru obezitate este zaharul, fiecare gram de zahar consumat fiind metabolizat in doua grame de grasime corporala. Renuntati prin urmare la zahar si la indulcitorii artificiali, inclusiv la alimentele care contin zahar "ascuns", pe care producatorii il adauga pentru a indulci produsele alimentare.  Folositi miere pentru a indulci ceaiul si cafeaua, chiar si la gatit - mierea este de doua ori mai dulce decat zaharul, asadar injumatatiti cantitatile.

 

Mierea are o compozitie complexa, care aduna laolalta 22 de aminoacizi, enzime, vitamine si minerale, fiecare dintre ele cu rol esential in reglarea proceselor metabolice care ne ajuta sa ramanem supli si sanatosi.

Va ofer cateva ponturi de care sa tineti cont in dieta:

Mierea in combinatie cu lamaia, intensifica arderile - un truc usor de pus in practica si in acelasi timp foarte eficient este sa incepi fiecare zi band sucul de la o lamaie indulcit cu una-doua lingurite de miere si apoi un pahar cu apa calduta. Aceasta combinatie creste rata arderilor in organism si detoxifiaza. Efectele se vor vedea dupa cateva saptamani, atat pe cantar, cat si in aspectul pielii din zonele afectate de celulita. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi ne explica acest efect: „Mierea contine trei tipuri de zaharuri, fructoza, glucoza si zaharoza, iar in contact cu sucul de lamaie, zaharoza se transforma in glucoza, care este mai usor de asimilat de organism. De asemenea, lamaia, datorita continutului considerabil de vitamina C, stimuleaza arderile si are actiune antioxidanta".

Mierea in amestec cu scortisoara - combinatia de miere cu scortisoara regleaza nivelul de glucoza din sange, fiind dovedit ca scortisoara are actiune hipoglicemianta, astfel incat pofta de dulce este mai usor de tinut in frau. Cocktailul de miere cu scortisoara se prepara astfel: se pune o jumatate de lingurita de praf de scortisoara (dar pot fi si bucati intregi) intr-o cana cu apa fierbinte. Se amesteca bine si se acopera cana timp de jumatate de ora. Se strecoara apoi, iar compozitia rezultata se indulceste cu o lingurita de miere, se bea dimineata, cu o jumatate de ora inainte de micul dejun.

Inlocuieste cina cu 2-3 lingurite cu miere - prin inlocuirea cinei cu 2-3 lingurite cu miere, consumata ca atare, cu un pahar de apa sau in ceai, ne vom stimula procesele de metabolizare a grasimilor de la nivelul ficatului si ne vom asigura un somn de calitate. Iar faptul ca vom dormi bine nu face decat sa se adauge suportului pe care il acordam organismului nostru pentru a se reface, pentru a folosi resursele energetice corect si pentru a combate stresul care ne ingrasa. Este dovedit, de altfel, ca stresul determina eliberarea in organism a doi hormoni - cortizolul si leptina - care ne pregatesc pentru supravietuire prin stocarea unor rezerve de combustibil sub forma de grasime, efectul final este obtinerea unor arderi mai intense si implicit, de slabire. Corpul arde mai multe grasimi in timpul primelor patru ore de somn nocturn decat in timpul oricarui alt tip de activitate fizica, inclusiv exercitiile de fitness, dar incearca sa faci si exercitii fizice de 3-4 ori pe saptamana cel putin 20 de minute, iar inainte de a te apuca de exercitii, poti consuma 1-2 lingurite de miere.